2015 September

13-09-2015 Güstrow

Vi er nu på hotellet ”Strandhaus am Inselsee” flot værelse og badeværelse det viser sig at det er bygget i 2013, maj måned, der er der åbnet for første gang, der er ikke noget der ser brugt ud. Størrelsen på værelset er fint, Philips fladskærm 28”, så det er ikke så ringe. Der er balkon af en passende størrelse med udsigt over søen.

Vi ankom kl. 13.30 og fik vort værelse med det samme, vi har kørt 500 km. Med et gennemsnit på 112 km/t.

Vi besøgte Güstrow i dag, reklamens magt er stor, der var ikke meget at komme efter, så i morgen bliver det en hurtig tur til byen og derefter Rostock.

Vi spiser her på hotellet i dag. Vi bestilte hønsebryst grillet på lavasten med gorgonzola sovs og så noget vi ikke forstod, men hvo intet vover intet vinder, det viste sig så, at det var en portion båndnudler så stor du ikke har set før, det smagte virkelig godt, men, men båndnudler er nu ikke brasede kartofler. Trip 513 km.

14-09-2015 Rostock og Stralssund

Solen skinne og der er her kl. 9.00 17,5º C vi besøgte centrum med markedspladsen vi også var på for mange år siden med installatørklubben, den lignede sig selv, parkerede i cityparkhuset, så det var lige ud til gågaden og i forbindelse indkøbscenter, der var meget nyt, vi handlede en del i gågaden og Karin fik to par støvler som hun havde søgt efter i to år.

Vi beslutte efter et kort ophold ved havnen at fortsætte mod Stralssund, her parkerede vi hos cityparkering i det fri, men meget tæt på centrum. En charmerende by mange gamle huse med hoveddøre men ikke ser til daglig Rådhuset.

Vi vendte snuden hjemad og vi havde ikke kørt mange kilometer før regnen strømmede ned, det var da et nydeligt træk at vente med regnen til vi skulle hjem.

I dag ville vi spise på Kurhotellet der ligge 500 meter fra hvor vi bor, em de server ikke kun pasta.

Vi fik begge et spyd med svinefilet og kyllingebryst der var grillet, dertil brasede kartofler og grøntsager der var varme, men det smagte virkelig godt og der var så meget at vi begge måtte levne.

15-09-2015 Teterow, Malchin, Neu Brandenburg, Neustrelitz

Teterow har ca. 8800 indbyggere, med byportene der er nænsomt restaurere og bevaret, det og markedspladsen er opstået efter 30-årskrigen, ringmur om hele byen.

En sød lille by, med torvedag i dag, med mange hyggelige sidegader med mange forretninger.

Der er store kirker i alle byerne, men vi ætter grænsen når de skal have 3€ bare for at besøge dem, er der fri entre, betaler jeg gerne 2€ for at få tilladelse til at fotografere.

Malchin, lille by med ca. 8.000 indbyggere, vi kørte lige gennem centrum, og fandt ingen interessante bygninger, så vi fortsatte mod Neu Brandeburg.

Neu Brandeburg, har ca. 65.000 indbyggere, byens udformning skyldes greve Johan von Brandenburg der fra 1248 gav byen den gitter formede planløsning af gadeforløbet.

Byens bymur og byporte overlevede samtlige krige næsten ubeskadiget.

Neustrelitz har ca. 21.100 indbyggere med en markedsplads der forbinder otte gader og er den største rundkørsel på ca. 120 m i bredden.