2015 November

München

Vi kører til Hamburg Lufthavn og flyver til München, det er billigere end at tage toget på 1. klasse.

11.11.2015

Vi startede onsdag den 11.11.2015  kl. 7.40 men skulle lige tanke diesel inden vi kunne fortsætte, så klokken blev faktisk 8.10 inden vi var på E45 på vej mod Hamburg Lufthavn.

Meget diset og meget trafik, vi var 2 timer og 15 minutter for at komme til Hüttener Berge,   der var ikke mange gæster, vi så en 300 g milka schokolade til 6,99€, vi har købt dem tidligere på tilbud til 1,99€.

Vi fortsætter mod lufthavnen og der er ca. 90 km tilbage.

Vi er fremme kl. 11,45, finder med lidt besvær vor p-plads. Næste gang skal det være et andet p-hus ter er tættere på terminalen.

Vi bliver tjekket ind uden problemer og kan nu gå til sikkerhedsindtjekning, her skal vi jo undersøges også på alle leder og kanter

Alt hvad jeg har i lommerne skal op og den bærebar skal i egen kurv, så som overtøj og trøjer, så skal vi bare selv gennem en scanner, Karin gik fint igennem, men jeg hade jo seler på med metalspænder så jeg skulle have en ekstra omgang, så kom vi igennem og kunne gå til gaten.

Der var god tid så vi fik os en chokocorsaint og en fanta i ventetiden, afgang var allerede forsinket med   minutter fra 14,30 til 14,45.

Men inden vi fik lov til at gå ombord var klokken allerede 15,00 og lettede i total tåge, dis til vi nåede flyvehøjde, da skinnede solen.

20 minutter før landingen var vi over Regensburg og så kunne vi se jorden i det klareste sollys, det var lidt mærkeligt men vi kunne se lysen fra bilerne som lignede små stjerner. Vi landede præcist efter en times  flyvning.

Så skulle vi jo have vore to kufferter, det tog nu ikke så lang tid, Karin havde mærket dem så de var nemt at spotte.

Hold kæft det er en stor lufthavn, vi skulle gå eller bevæge os på rullende fortov, det var lige ved at angribe mig bagfra, men vej hjælp af en anden Passager lykkedes mig at komme op fast grund undr fødderne.

Vi fik fat i en automat for at købe billet til toget, det skulle tage ca. 45 minutter til hovedbanegården, men ved en af stationer skulle vi holde t vente på en overhaling af et andet tog, så turen tog næsten en time.

Banegården er også stor og vi selvfølgelig ud i den forkerte ende, men vi kom forbi en turistinformation, og deres henvisning var at vi skulle lige ud på hjørnet og to færdselsfyr og så til venstre, det gjorde vi men i første omgang kunne vi ikke se hotellet, da vi havde gået et par hundrede meter var det der.

Vi fik vor plastikkort udleveret og gik til værelset, og det var som ønsket, stort og med et stort badeværelse i nyt look og moderne udgave, virkelig flot.

Da klokken blev så vi skulle finde vort spisested, gik vi kun ca. 500 meter hvor vi fandt Hotel Fleming med restaurant, og her fik vi en winersnitzel med brasede kartofler til og tyttebær, kødet var det rigtige, hold da helt op, det var lige så ve var ved at få tåre i øjnene, så godt smagte det, så vi tog en hurtig beslutning, her skulle vi spise igen i morgen og på fredag, bryllupsdagen.

Vi var åbenbart trætte efter den lange rejse, vi lukkede øjnene kl. 21,30 og jeg vågnede først kl. 07,02.

7.048 skridt i dag. 4,580 km.

12-11-2015

I dag torsdag, fik vi et morgen tag selvbord, det er lang tid siden vi har set et så stort udvalg og der var en betjening på så der var ikke en krumme der var synlig i mange minutter efter at gæsterne havde forladt bordet.

Vi havde besluttet os for en byrundtur i dobbeltdækker bus og det blev en stor tur til 22 € pr. næse, det ville tage ca. 2 timer, men på grund af de trafikale forhold varede det faktisk 2,5 timer men vi var omkring rigtig mange seværdigheder. Vi kom igennem den gamle bydel startende ved hovedbaneården, kunstgalleri, Odeonsplatz, forbi Huset for kunst, forbi fredens engel, forbi den Bayerske Landtag, derefter forbi Residenzen, så forbi Isartor, Marienplatz, forbi Viktualienmarked, forbi Sendingertor, til Stachus, forbi hovedbanegåeden, for at køre mod Schluss Nümfenburg, til BMW værket og Olympiapark, derefter gennem bydelen Schwabing, mod Siegertor, forbi Odeonsplatz igen og tilbage til Hovedbanegården igen.

Temperaturen i dag ligge omkring 16 grader, dobbeltdækkerbussens tag blev rullet tilbage på den sidste del af ture.n

Derefter tog vi lige et hvil på hotellet, før vi skulle på gåben i gågade området.  Vi ville også lige se hvor teateret lå som vi skal besøge fredag aften.

På vejen så vi også en Rossmann butik, så den ville vi besøge på hjemvejen.

Vi fik da købt lidt til Pippi og lidt Milka Kiks.

Vi skal nu snart ned og spise på restaurant Fleming.

10.924 skridt i dag. 7,100 km.

13-11-2015

Vi besøgte i dag Residenzen, det var en stor del kvadratmeter vi skulle igennem før vi kunne sige at det var færdigt. Vi skulle lige en tur på cafe inden vi vendte næsen hjemad.

Vi skulle jo se Ich war niemals i New York, på Deutsch Teater, det var en glimrende forestilling med god musik og et hæsblæsende tempo. Handlingen var noget tynd, men bortset fra det var det virkelig et godt show.

Vi skulle jo have desset til denne aften, men betjeningen var så langsom så vi faktisk måtte sluge den for ikke at komme for sent til forestillingen. Det blev et minus i karakterbogen.

12.717 skridt i dag. 8,260 km.

14-11-2015

11.192 skridt i dag. 7,270 km.

Vi besøgte legetøjsmuset og Viktualiemarkedet, og omkring Synagogen, men der var allerede bevæbnet politi på vagt.

Vi også omkring den gamle botaniske have, herefter blev det til .lidt indkøb inden vi vendte snuden hjemad.

15-11-2015

Vi besøgte i dag det Tyske Museum der ligger på en ø midt i floden Isar, der jo er en sideflod til Donau.

Vi så kun en tredjedel af udstillingen der var fordelt 6 etager, men det var vi omkring 3,5 timer om.

Vi skulle hjem og have benene op og noget at drikke. Klokken var også næste 15.00.

12.675 skridt i dag. 8,230 km.

16-11-2015

Jeg var oppe i rådhustårnet, først med elevator til 4. sal så betale 1 € (rentner) derefter til 9. etage, der var nogle amerikanske pige med i elevatorstolen, det var med megen møje og besvær at få dem ud på udsigtsgangen, men at den en af dem måtte klæbe sig op af væggen på vej rundt om tårnet var lidt af en parodi.

Så skulle vi til Asam kirken som Karin viste lå i samme retning som museet vi var på i går. Vi kunne ikke finde det så vi tog lige et smut hjem på hotellet.

Her fik jeg adressen kodet ind på mobilens Maps.

Efter et lille hvil skulle vi have vor eftermiddags kaffe og the, så var det op på fødderne igen, og så lykkedes også at finde kirken.

Vi spiste for sidste gang på Hotel Flemings restaurant, da det var slut med svinemørbrad, så vi måtte tage en wienersnitsel igen, samt at tjeneren tog 35 € jeg havde lagt på bordet til en regning på 32 €, han troede åbenbart at det var drikkepenge, men den gik ikke. Endnu et minus i bogen til restauranten.

15.854, skridt blev det til i dag. 10.300 km.

17-11-2015

Så fik vi lidt regn og en temperatur på ca. 10 grader. Jeg var på en stor gåtur da vi var inde for t se de fem høje, jeg havde ikke fået stillet G-maps til fodgænger, så vi kom vidt omkring inden vi fandt Maximilianstrasse og kunne så finde Marienplatz hvor vi fik vor eftermiddags kaffe og the. Jeg havde efterhånden så ondt i ryggen at jeg var ved at få helt slagside. Karin skulle lige omkring Rossmann inden vi fandt hotellet igen.

Vi er nu ved at gøre klar til afrejse.

Har fået boardingpas sendt til mobilen, det virker godt, så skal jeg ikke holde styr på papirerne.

18-11-2015

Vi tager herfra kl. ca. kl. 9,00.